Proximity

Proximity marketing concept voor WE-fashion

Ik las een artikel (juli 2013) in de adformatie over geëtaleerde producten die met voorbijlopende consumenten kunnen communiceren door middel van een sensor: proximity marketing.

De (ultra low energy) sensor herkent de voorbijganger die bijvoorbeeld al voor de derde keer naar het geëtaleerde product staart en stuurt vervolgens een push bericht naar zijn mobiel met het verzoek het product binnen te komen passen, én hij krijgt een persoonlijke extra kortingscode verzonden.
Interessant. Ik krijg gelijk zin om hiervoor concepten te bedenken.

 

Even zoekend op afbeeldingen van etalages voor als plaatje bij deze blog, zag ik toevallig bovenstaande foto.
Hierbij kreeg ik direct het volgende idee voor de vaak mooie etalages van WE (wefashion):

 

Ik zie voor me het concept / thema:  “Burgerplicht: Mensen in nood op straat moet je te hulp schieten, draai hiervoor niet zomaar je hoofd om en loop nietsvermoedend weg”.

Ik kan ik me voorstellen dat het fashionmerk WE daaromheen een campagne maakt (ook voor de advertenties) . In de etalages staan paspoppen letterlijk aangeslagen tegen de muur of liggen gewond op de grond.

Een voorbijganger die dit opvalt en even blijft staan om dit opmerkelijke tafereel te zien in een etalage van het fashionmerk, krijgt via Proximity een Pushmelding. De toon van de boodschap is dat hij / zij niet zo moet staan staren maar IETS MOET DOEN. Daarbij krijgt hij / zij gelijk een aantrekkelijke korting aangeboden en wordt de shop ingetrokken.

 

Lees meer over Proximity  in de Adformatie of op Profnews.